Golfsponsoring naar $1,6 miljard

10 september 2013

De sponsorbestedingen voor golf in Noord Amerika groeien in 2013 naar $ 1,6 miljard. Dat blijkt uit onderzoek van IEG. Dat is 6,2% meer dan in 2012.
De groei in golf is daarmee groter dan de 6% die IEG verwacht voor de hele sportsector en de 5,5% die voor de totale sponsorbranche wordt verwacht.
De groei wordt vooral veroorzaakt door het groeiende gebruik van golf als internationaal marketingplatform, zoals door MetLife en zijn partnership met de PGA Tour om zijn internationale aanwezigheid verder op te bouwen. Naast MetLife zijn Astellas, Visionworks, Bose Corp. (China) en NEC Corp. (Latijns Amerika) nieuwe partners van de PGA Tour.
Dat de PGA wereldwijde platforms belangrijk vindt is ook te zien aan de benoeming van CMO Tom Wade in een nieuwe positie als global commercial officer.
Alcoholische dranken, banken en verzekeringsmaatschappijen zijn de drie meest actieve categorieën in golfsponsoring, met MasterCard, Rolex en Charles Schwab als de meest actieve sponsors.
Het complete onderzoek is hier te lezen. IEG Sponsorship golf bestedingen

CONTACT