AA Drink is de komende drie jaar de hoofdsponsor van de FBK Games
De komende drie edities, te beginnen met die van 8 juni, gaat het atletiekgala door het leven als de AA Drink FBK-Games. ‘Het instituut FBK is een groot deel van het vertrouwen kwijtgeraakt, maar met deze sponsor is het fundament voor de toekomst weer gelegd’, reageert FBK-directeur Hans Kloosterman.
De stichting doet geen mededelingen over de hoogte van het bedrag dat AA Drink betaalt, maar volgens Kloosterman gaat het om een ‘marktconform’ bedrag. De directeur wil de oude glorie van het evenement terugbrengen. Het 33 jaar oude sportevenement was in het verleden goed voor vijf wereldrecords. „De afgelopen edities liep het niveau terug. Nu kunnen we weer stappen maken.”
De nieuwe naamgever kwam er door de inspanningen van Bob Verbeeck, een Belgisch oud-atleet die tegenwoordig directeur is van Golazo Sports. Hij constateerde vorig jaar dat de FBK-Games ‘een nationaal evenement zijn met een lokale sponsorvraagkring’. „En dat kan natuurlijk onmogelijk werken”, stelt hij. Verbeeck ging daarom namens de FBK-Games op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Hoewel AA Drink zich ‘slechts’ voor drie jaar aan het evenement verbindt, staat Verbeeck garant voor vijf seizoenen. „Desnoods worden we zelf hoofdsponsor.” Kloosterman zegt dat die garantie samen met het eigen bezuinigingsplan voor het stadion ‘het laatste zetje is geweest om de politiek over de streep te trekken’.