De Eredivisie is meer dan ooit een succesvol en uiterst effectief platform voor bedrijven om hun zakelijke doelen te bereiken. Dat blijkt uit het recente partnershiponderzoek 2023/’24, uitgevoerd door KNVB Expertise en Markteffect. Aan het onderzoek namen 776 sponsoren deel van 16 verschillende betaaldvoetbalclubs.
Maar liefst 97% van de partners bij de eredivisieclubs geeft aan dat hun doelstellingen met het partnership zijn behaald, terwijl dat een jaar eerder nog 94% was. Daarnaast is men zeer tevreden over de samenwerking (8,2 gemiddeld – vorig jaar 8,1) en verwacht meer dan 80% (vorig jaar 72%) het contract na afloop van het seizoen te verlengen.
De partners van de eredivisieclubs zijn, naast het partnership, ook tevreden over de businessactiviteiten van hun club (92% is positief) en het contact met de accountmanager (86%). Daarnaast is men te spreken over het niveau van de hospitality (gemiddeld 7,5), de horecafaciliteiten (7,4) en de kwaliteit van het aanbod eten / drinken (7,3).
Een belangrijk onderwerp voor de partners is maatschappelijke betrokkenheid (95%), al geeft 97% aan dat hun club redelijk tot zeer maatschappelijk betrokken is. Andere belangrijke onderwerpen die genoemd worden zijn duurzaamheid (84%) en vrouwenvoetbal (76%). Bekijk de infographic hieronder.