Stedelijk en Rabobank Amsterdam verlengen sponsoring

27 januari 2014

Het Stedelijk Museum en hoofdsponsor Rabobank Amsterdam hebben hun eerdere driejarige sponsorsamenwerking met drie jaar verlengd.

Rabobank Amsterdam draagt ook de komende vier jaar bij aan grote tentoonstellingen en investeert nadrukkelijk in de educatieve projecten van het museum. Een van de eerste zichtbare uitingen daarvan is de Rabo Familiedag in het Stedelijk in het voorjaar van 2014.

Karin van Gilst, algemeen directeur Stedelijk Museum: “We zijn enorm trots en blij dat Rabobank Amsterdam ons de komende jaren blijft ondersteunen. We zien het als een teken van vertrouwen en een vorm van waardering voor onze goede samenwerking. Verbinden, een van de hoofdthema’s van Rabobank Amsterdam, sluit naadloos aan op waar wij mee bezig zijn. We zijn weer terug als culturele ontmoetingsplaats in Amsterdam en vinden het belangrijk om verwelkomend en uitnodigend te zijn voor iedereen. Kunst, kunstenaars en bezoekers van alle leeftijden en achtergronden ontmoeten elkaar als vanouds in het Stedelijk. Dankzij de Rabobank kunnen we projecten realiseren die een museumbezoek aan ons nog meer de moeite waard maken.”

Alphons Kurstjens, directievoorzitter Rabobank Amsterdam: “De Rabobank draagt kunst en cultuur een warm hart toe. Wij vinden het belangrijk om in Amsterdam de ontwikkeling, het behoud en de toegankelijkheid van kunst en educatie te stimuleren. Dit bepaalt voor een belangrijk deel de leefbaarheid en de aantrekkelijkheid van Amsterdam als vestigingsplaats. Daarom zijn wij trotse hoofdsponsor van het Stedelijk Museum.”

De nadruk van de sponsorovereenkomst ligt specifiek op families en programma’s voor het basis- en voortgezet onderwijs. De Rabobank wil hiermee Amsterdamse kinderen die vanuit hun thuissituatie niet snel in een museum komen, een eerste kennismaking bieden. Zo maakt de bank het Familielab mede mogelijk, biedt het samen met het museum educatieve programma’s voor scholen en initieert de bank een jaarlijkse Familiedag in het Stedelijk.

Mede dankzij de ondersteuning van de Rabobank kan het Stedelijk jaarlijks een grote internationale tentoonstelling realiseren. Dit jaar is dat het grote overzicht van Marlene Dumas dat op 6 september van dit jaar opent. Deze eerste grote Europese tentoonstelling van haar werk in 20 jaar en reist na het Stedelijk door naar Tate Modern in Londen en de Fondation Beyeler in Bazel.
Met het ondertekenen van het contract bezegelen Alphons Kurstjens en Karin van Gilst de gedeelde ambitie. Beide organisaties hebben de wens de rijke en wereldvermaarde collectie van het museum toegankelijk te maken voor bezoekers van alle leeftijden.

CONTACT

SponsorMaps op Twitter

Ad Maatjens
@AdMaatjens
Co-founder en hoofdredacteur vakblad Sponsorreport. De eerste en beste bron voor al het sponsornieuws, -insights en -onderzoek. Muziekfanaat.
  • RT : https://t.co/kQEE57folb
  • RT : In aanloop naar de persconferentie van vrijdag laat de Alliantie van Evenementenbouwers van zich horen. Het vreest dat h…
  • RT : Draadje: Dat er weer maatregelen nodig zijn is helaas evident. Maar als prof. georganiseerde evenementen met QR weer aan…
  • RT : Over 4 weken is het Sponsorreport congres in . Met Jeroen van Glabbeek (https://t.co/bpmwCAhofA), Gerben v…